۷ قدم برای شروع یک روز مفید و بی‌نظیر

0 1
  • تاریخ : 1401/5/2
  • بازدید : 319
میانگین امتیاز 4.75 از 2 رای داده شده
0 1

۱- مرتب کردن تخت

مرتب کردن تخت، اولین کاری‌ست که ما را برای داشتن یک روز مفید آماده می‌کند، ذهن آماده می‌شود و اتاق ظاهری زیبا پیدا می‌کند.

۲- کشش صبحگاهی و مراقبه

در طول شب ممکن است گرفتگی ها و خشکی‌هایی در ماهیچه و مفاصل ایجاد شود و صبح احساس کرختی و سنگینی داشته باشیم. چند کشش ساده پهلو‌ها، کمر و گردن به چرخش انرژی و نرم شدن مفاصل کمک می‌کند و در عرض چند دقیقه احساس ما را تغییر می‌دهد.

۳- مسواک و شستن صورت

در طول شب چربی‌ها و باکتری‌ها روی سطح پوست افزایش می‌یابند و فرصت خوبی برای بسته شدن منافذ توسط چربی و در نهایت ایجاد جوش پیدا می‌کنند. با خرید ژل شستشوی صورت یا فوم پاک کننده به راحتی تمام این چربی های اضافه و باکتری‌ها از سطح پوست پاک می‌شوند و منافذ کوچک می‌شوند.

۴- نوشیدن یک لیوان آب

نوشیدن آب ناشتا بدن را بیدار می‌کند. سیستم گوارشی و کلیه ها پاکسازی می‌شود و پوست نیز آب مورد نیازش را دریافت می‌کند. شاید بتوان گفت نوشیدن آب اول صبح مهمترین نیاز بدن باشد.

۵- روتین پوستی صبحگاهی

بعد از شستشوی صورت و نوشیدن آب، نوبت به رطوبت رسانی و لذت بردن از نوازش پوست صورت جلوی آینه است. بعد از پاک کردن پوست از چربی‌ها و باکتری‌ها حالا زمان آن است که پوست را با یک کرم آبرسان خوب سیراب کنید.

۶- نوشتن کارهای روز

این کار آرامش زیادی به ذهن می‌دهد و کمک می‌کند مغز انرژی کمتری برای به یاد سپردن کارها مصرف کند، در نتیجه تمرکز و توجه بیشتری را روی کیفیت انجام کارها داشته باشد.

۷- خوردن یک صبحانه سالم

بهترین صبحانه برای شروع یک روز پر انرژی صبحانه ایست که قند خون را زیاد بالا نبرد و شیرین نباشد. چون با تحریک زیاد انسولین در اول روز بعد از ۲-۳ ساعت بعد از صبحانه قند افت می‌کند، بدن کرخت می‌شود و خیلی زود احساس خستگی به سراغمان ‌می‌آید. پس بهتر است در وعده صبحانه از کربوهیدرات پیچیده مثل نان سبوس‌دار همراه با پروتئین و سبزیجات مثل تخم‌مرغ، پنیر و گوجه و خیار استفاده کنیم.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش

نظرات کاربران

اینستاگرام ما